Nowości & Blog

Midea światowy gigant AGD wchodzi na polski rynek
By sierpnia 20, 2020 0 Komentarz

Midea światowy gigant AGD wchodzi na polski rynek

Na polski rynek dużego AGD wchodzi kolejny wielki światowy gracz. Polscy konsumenci jako jedni z pierwszych w Europie mogą kupić chłodziarko-zamrażarki, winiarki i zamrażarki pod marką Midea. Według instytutu badawczego Euromonitor International Limited, Midea była numerem 1 na świecie wśród producentów urządzeń gospodarstwa domowego w 2019 r.

Prawie 40 mld USD rocznego obrotu, ponad 150 tys. pracowników na całym świecie i 312. miejsce w rankingu 500 największych na świecie firm pod względem przychodów Fortune Global 500 – to tylko kilka faktów, które pokazują siłę Grupy Midea. W ostatnich latach firma dynamicznie podbija zagraniczne rynki, dzięki czemu jest jednym z największych chińskich eksporterów. 

Jako największy na świecie producent AGD, Midea w swojej ofercie posiada bardzo szerokie portfolio produktów. Obejmuje ono niemal wszelkie urządzenia domowe, poczynając od podstawowego AGD, jak chłodziarki, chłodziarko-zamrażarki, zamrażarki, pralki, kuchnie, przez mniejsze sprzęty, jak odkurzacze, małe kuchenne AGD i inne, aż po klimatyzatory czy bojlery. Coraz więcej tych sprzętów  

W przeszłości Midea słynęła przede wszystkim dużymi możliwościami produkcyjnymi, z których chętnie korzystały inne światowe marki AGD. W ostatnich latach Grupa postawiła dodatkowo na promocję marki własnej, rozszerzając katalog produktów z logo „Midea”. Polska jest jednym z pierwszych europejskich krajów, w których te urządzenia są już dostępne. Od pewnego czasu na rynku funkcjonują już dystrybutorzy klimatyzacji oraz małego AGD pod marką Midea, teraz dołącza do nich także kategoria dużego AGD. 

W pierwszej kolejności na rynku pojawiły się chłodziarko-zamrażarki i zamrażarki, następnie chłodziarki do wina, a w przyszłości niewykluczone jest poszerzanie portfolio o kolejne grupy produktowe. Oficjalnym wyłącznym dystrybutorem tych urządzeń pod marką Midea w Polsce jest firma 12BUY Sp. z o.o. Osoby odpowiedzialne za rozwój marki to Bartosz Jeziorański, były dyrektor generalny Haier na Europę Środkowo-Wschodnią i Jakub Karasek – były Marketing Manager w Haier Poland. 

- Współpraca z tak solidnym i silnym partnerem to nie tylko wyzwanie, ale także duża odpowiedzialność. Powierzenie nam zarządzania marką Midea na polskim rynku, który staje się jednym z pierwszych w Unii Europejskiej, gdzie dostępne są urządzenia tej marki, to wyraz zaufania i uznania dla dotychczasowych osiągnięć naszego zespołu. Na dobre partnerstwo przekładają się także na pewno pierwsze rynkowe sukcesy, które sprawiły, że dosłownie w kilka tygodni Polska stała się bardzo istotnym rynkiem zagranicznym w strategii Grupy – komentuje Bartosz Jeziorański.

Produkty pod marką Midea są już dostępne w Polsce w sklepach internetowych uznanych sieci specjalizujących się w AGD, można je także znaleźć w wybranych sklepach stacjonarnych.

W ostatnim czasie o marce Midea było także głośno m.in. ze względu na ogłoszenie współpracy pomiędzy Mideą a klubem piłkarskim Manchester City. Midea została oficjalnym partnerem angielskiego klubu na sezon 2019-2020.

O Grupie Midea:

Midea jest jedną z 10 marek w kategorii AGD w Grupie Midea – wiodącej świtowej firmie technologicznej zajmującej 312. miejsce w rankingu Global Fortune 500, edycja 2019. Działalność Grupy Midea to nie tylko segment AGD, ale także inne ważne filary, jak klimatyzacja, robotyka, automatyka przemysłowa, inteligentne rozwiązania do domu (smart home) oraz internet rzeczy (IoT). Wszystkie działania biznesowe Grupy Midea łączy jedno wspólne credo: #HumanizinTechnology („Humanizacja techniki”).

W segmencie AGD Midea wyróżnia się najbardziej wszechstronnym portfolio produktowym w branży, specjalizując się m.in. w klimatyzacjach, chłodnictwie, pralnictwie, urządzeniach kuchennych czy małym AGD. Celem grupy jest zapewnianie przyjaznych rozwiązań zorientowanych na potrzeby konsumenta i rozwiązujących codzienne problemy. 

Midea posiada 34 centra produkcyjne i ponad 150 tys. pracowników w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie i osiągnęła ponad 39,5 mld USD obrotu w 2018 r. 28 centrów innowacji i nieustanne inwestycje w rozwój działów badawczo-rozwojowych zaowocowały ponad 50 tys. patentów.

Pozostaw swój komentarz